Nu var det längesedan jag skrev några rader. Kanske beror det på att vintern slukat all tid i sin stora variation av mörker, kyla och slask. Tycker ändå att jag redan nu kan se hur ljuset tar över mer och mer vilket känns otroligt upplyftande. Jag tänker att vi har allt det härliga framför oss.

Det som bör nämnas är att Njurunda Friskola den första mars fyller fem år (Detta bör inte förväxlas med Heliås som startade 1999). Den firas med lite extra god lunch och med olika aktiviteter anpassade till ålder. Det viskas om maskerad ibland de små och någon typ av utsmyckning.

Övriga aktiviteter som vi ser fram emot är bland annat:

Friluftsdagen den 31 mars. (Nolbydagen)
Mimfestivalen i Aulan på Kyrkmon. Skärtorsdagen den 13 april

Dessutom ligger en praovecka för åk 8 v. 15. Sportlovet ligger som vanligt v. 10 och påsklovet i år är v. 16. Eleverna har även en ledig dag den 2 juni i samband med skolans studiedag. Detta ger eleverna en lite längre helg eftersom måndagen är en klämdag. De är då åter på skolan onsdag den 7 juni. Veckan därpå är sen framme vid skolavslutningen på Dyket onsdagen den 14 juni kl. 17.45.

Men innan dess så hoppas jag på många lärorika stunder…

Alex Åsenlund
den 22 februari 2017